Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hranice – redefinice městské struktury
Uherková, Ivona ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce Park and Ride se zabývá návrhem záchytného parkovacího domu ve městě Hranice, které jsou známy především svým významným dopravním vlakovým uzlem a Hranickou propastí. Město nyní trpí velkou intenzitou automobilové dopravy v centru města z důvodu nedostatečné uliční sítě. Tato síť je narušena čtyřproudou silnicí, která byla postavena v 80. letech 20. století a přestřihla tak přirozené dopravní vazby. Zrušením čtyřproudé silnice, která nyní již postrádá na dopravní obslužnosti, se uvolňuje velké množství rozvojové plochy, které je primárně využito jako zemědělsko-rekreační oblasti. Součástí tohoto zeleného pásu je právě i objekt parkovacího domu, který zamezuje vjezdu nadbytečných automobilů do centra města. Parkovací dům tvoří nový dopravní uzel města, jehož součástí jsou i prvky alternativní dopravy – přestup na MHD či kolo, čímž je umožněno vytvoření centra města příjemného pro chodce.
Hranice – redefinice městské struktury
Uherková, Ivona ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce Park and Ride se zabývá návrhem záchytného parkovacího domu ve městě Hranice, které jsou známy především svým významným dopravním vlakovým uzlem a Hranickou propastí. Město nyní trpí velkou intenzitou automobilové dopravy v centru města z důvodu nedostatečné uliční sítě. Tato síť je narušena čtyřproudou silnicí, která byla postavena v 80. letech 20. století a přestřihla tak přirozené dopravní vazby. Zrušením čtyřproudé silnice, která nyní již postrádá na dopravní obslužnosti, se uvolňuje velké množství rozvojové plochy, které je primárně využito jako zemědělsko-rekreační oblasti. Součástí tohoto zeleného pásu je právě i objekt parkovacího domu, který zamezuje vjezdu nadbytečných automobilů do centra města. Parkovací dům tvoří nový dopravní uzel města, jehož součástí jsou i prvky alternativní dopravy – přestup na MHD či kolo, čímž je umožněno vytvoření centra města příjemného pro chodce.
Vliv technologických faktorů na tvrdost dřeva
Šafaříková, Lenka ; Gašparík, Miroslav (vedoucí práce) ; Ruman, Daniel (oponent)
V diplomové práci byl zjišťován vliv vybraných faktorů (dřevina, tloušťka, zhuštění) na tvrdost dřeva. Měření tvrdosti proběhlo metodou podle Brinella na zkušebních vzorcích ze dvou druhů dřevin a naměřené hodnoty byly zpracovány do statistických grafů. Cílem práce bylo posoudit změnu a velikost statické tvrdosti v závislosti na působení zmiňovaných faktorů. Z experimentu vyplývá, že s mírou zhuštění dřeva roste i jeho tvrdost. Tato skutečnost platí pro oba zkoumané druhy, kterými je buk lesní, představitel tvrdého dřeva a topol osika, jako zástupce měkkých dřevin.
Mechanické vlastnosti lamelového materiálu
Vokatý, Vojtěch ; Gaff, Milan (vedoucí práce) ; Babiak, Marian (oponent)
Tato práce hodnotí experimentální výzkum vlivu vybraných faktorů (druh dřeviny, tloušťka, zhuštění, počet cyklických namáhaní) na určené materiálové charakteristiky (mez pevnosti v ohybu, mez úměrnosti v ohybu, modul pružnosti v ohybu a koeficient ohýbatelnosti). Naměřené hodnoty byly statisticky vyhodnoceny a vyjádřeny pomocí tabulek a grafů. Za zástupce tvrdých dřevin byl vybrán buk lesní (Fagus Sylvatica L.), z měkkých byl zkoumán topol osika (Populus Tremula L.). Druh dřeviny ovlivňuje všechny pozorované charakteristiky. Z výsledků je patrné, že modul pružnosti s rostoucím zhuštěním materiálu stoupá, ale se vzrůstající tloušťkou materiálu klesá. Podobná závislost je pozorována i u meze pevnosti a meze úměrnosti, na kterou má vliv i počet cyklů. Koeficient ohýbatelnosti je ovlivněn tloušťkou materiálu. Existuje předpoklad, že na základě vyhodnocení dosažených výsledků bude možné navrhnout materiál s cílenými vlastnostmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.